tisdag 13 januari 2009

1 grads lutning och intervaller

Det hundrade inlägget får bli om intervaller.
Idag var det dags igen. Jag skulle ha varit iväg imorse men idag var sängen överlägset skönare än alla intervaller i världen. Istället fick kläder och skor hänga med till jobbet.
På plats på löpbandet satte jag bandet på 1 grads lutning och körde först lite uppjogg, 2k på 11km/h därefter 1000:ingar.
Ja det var ju meningen att det skulle bli minst fyra men det blev tre. Jag kan säga att den gradens lutning sög musten ur benen. Men jag var inte nöjd med att bara ha fått ihop tre så jag körde därefter 3x500m och därefter 3x250m. Oj vad trött jag var efter 500m nerjogg. Med lite jogg mellan intervallerna fick jag ihop 10k sammanlagt.

Lite tider på intervallerna, först ut 1000:ingarna:
1. 4.33
2. 4.32
3. 4.25, jag tog i så det knakade på sista.
Vila 90 sek mellan varje

och 500:ingarna:
1. 2.08
2. 2.07
3. 2.07
Vila 60 sek mellan varje

och 250:ingarna:
1. 1.04
2. 1.06
3. 1.05
Vila 60 sek mellan varje

Det var ju lite jobbigare när man sätter bandet på en grads lutning! Jag har inte fattat att det är nödvändigt om man ska få så lika förhållande som det är ute. Hädanefter blir det med en grads lutning om jag ska springa på bandet.

För övrigt MÅSTE jag köpa nya skor, de är superslitna. Jag måste bara ta mig tid att göra det. Jag ska överge Asics och testa några andra likande skor. Jag är så trött på att de jämt går sönder.

4 kommentarer:

Sofy sa...

Mina asics ´går sönder i hälen. Varje par nöte rjag ut ända in till den hårda plastskenan. Suck!

Kan rekommendera sacouny, även på deras lite mer dämpade skor, kanske överger jag asics nimbus för ett par såna nästa gång jag köper.

Anna sa...

Tack för tipset. Jag ska till löplabbet, dom får helt enket hjälpa mig.

Petra sa...

Shit, vad bra jobbat!!

Anonym sa...

PM- Tack så jättemycket!