tisdag 20 januari 2009

Morgonlöpning med intervaller.

Usch vad trött jag var när klockan ringde 05.30 i morse. Vilgot har fått för sig att vakna vid 03.30-tiden och sen hålla låda i ett par timmar. Det är hyfsat frustrerande att han inte vill somna om. Jag får nog ta och låna en bok om barn och sömn. Det är förståss mest synd om Mr D som får ta smällen nu när han är hemma.

Jag tvingade mig ur sängen och fick i mig en liten minifrukost. Därefter bar det iväg ut. Jag sprang 6k utomhus, tog en extrasväng för att få ihop lite km. Därfter steg jag in på gymmet och körde intervaller i 6k. Jag körde det som jag för stunden tyckte var minst jobbigt. det blev:
5x2min
5x1min
5x30 sek
med halverad joggvila mellan varje.
Bandet sattes på den älskvärda lutningen 1 grad.
Totalt fick jag ihop lite mer än 12k eftersom jag joggade till jobbet och duschade där. Nu ska jag köra på för fullt hela dagen så jag kan pussa på min lilla Vilgot hela kvällen.
Ha en bra dag!

5 kommentarer:

Magdalena sa...

Hur gammal är Vilgot? Vi har knas med sömnen vi med och då vi båda jobbar och delar på f-ledigheten så får båda ta smällen. Våran snart 11-månaders har fått för sig att vara vaken 02-04 och gapskrika! Inte kul! Det finns en bok om sömn på engelska som heter "The no cry sleep solution", kan rekommenderas.
Imponerad av din intervallträning!

Anna sa...

Vilgot är nio månader och han har hållit på såhär i ett par veckor nu. Tack för tipset ang. boken. Ska in på Adlibris sen. Vi har som tur är slppit skriket än så länge. Det blir inte lika jobbigt när man "bara" behöver underhålla honom.

Sofy sa...

Snyggt pass!!! Så impad av att du kan hålla igång när du inte sover om nätterna. Anna, kom till sthlm och spring med mig!!!

Anna sa...

Jag ska faktiskt upp i slutet på mars/början på april på kurs och jag har stora planer på en runda runt Brunnsviken. Lite sällskap hade inte varit fel.

Katarina M-I sa...

Gott mosat:)
Vi har boken på svenska om du vill låna.
Maila mig om du är intresserad.