söndag 18 januari 2009

Vilken helg

Allt annat än löpning har prioriterats i helgen och jag har kommit fram till en viktig lärdom.

Från att ha dansat järnet och druckit tramsigt billiga drinkar till en löprunda dagen efter var steget på lördagsmogonen alltför långt. Min lärdom av detta är att aldrig tro, inte ens för en sekund att man kan springa dagen efter en examensfest med avslut på AF-borgen i Lund.

Som sagt det blev ingen lugn, skön joggingtur igår. Istället sov jag bort den tiden. Vi kom hem alleles på tok för sent. Igår kväll åkte vi till Laholm för att gå på dop idag. Innan dopet hann jag med en 6k runda på slingan i Mallbystrand. En skön runda som avslutatdes med en lite spurt så pulsen kom igång.

Imorgon är det ny vecka och uppsträckning för under veckan fick jag bara ihop 31km varav två pass var intervallpass så jag kom riktigt lätt undan.

Denna veckan ska jag gå in för att ta det lungt på de långa passen och köra på för fullt på intervallpassen.

1 kommentar:

Katarina M-I sa...

Man måste ha lite bal på slottet också:)
Ny vecka, nya möjligheter!