fredag 23 januari 2009

Vad händer idag då?

Ja, inte händer det något speciellt. Det kommer inte att bli någon träning även om jag är grymt sugen på ett intervallpass. Jag har helt enkelt inte tid. Fredag är det i alla fall. Nu när man inte jobbar skift längre har fredagarna återfått sin glans.

Ikväll är det pardate med Vilgots kompis Edvin och hans föräldrar. Mycket trevliga människor som har skön humor. Jag har alltid haft en förkärlek till okomplicerade människor och beskriver mig själv därför gärna som okomplicerad. Allt är väl en fråga om uppfattning antar jag för frågar man Mr D kan nog svaret bli något annat:).

Jag har tagit tag i mig själv idag. Jag har ringt en sjukgymnast som ska få kolla mitt lår. Har ont på baksidan av låret, det känns som om muskeln dragit ihop sig. Jag har försökt stretcha ordentligt efter mina löpturer men har ärligt talat inte lagt så mycket tanke på det. Igår kände jag av det rejält och jag vill inte missa fler maraton, specillet inte på grund av att jag inte orkat ta tag i ett lår.

Nu vankas det kaffe och efter det mycket arbete.

2 kommentarer:

Lena sa...

Onda lår är inte kul. Och inte lättdiagnostiserade heller. Lycka till hos sjukgymnasten och glöm inte att be henne/honom kolla om det kan komma från ländryggen redan från början.

Anna sa...

Lena: Ländryggen, nu blir jag nyfiken.